ZUS frontem do klienta: włącza się w kampanię społeczną, wprowadza nowe legitymacje

Czytaj dalej
Fot. Fot. Sławomir Mielnik
Edyta Hanszke

ZUS frontem do klienta: włącza się w kampanię społeczną, wprowadza nowe legitymacje

Edyta Hanszke

Prezes zakładu podkreśla, że nie tylko wypłaca świadczenia na czas, ale też edukuje i angażuje się w akcje na rzecz osób, które obsługuje.

Każdy, kto od początku lutego przechodzi na świadczenie wypłacane przez ZUS, otrzymuje nową legitymację emeryta-rencisty. Biało-zielona, o wyrazistszych kolorach jest dostosowana do potrzeb osób słabowidzących i niewidzących (umieszczono na niej językiem Braille’a skrót „LER”).

Zniknęło z niej pole „numer świadczenia”, a zamiast tego jest pole „rodzaj świadczenia”, w którym wpisana jest: emerytura, emerytura pomostowa, renta, renta socjalna, czy nauczycielskie świadczenie kompensacyjne.

Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, każdego roku wydaje on między 350 tys. a 400 tys. nowych legitymacji emeryta-rencisty.

W 2016 r. opolski ZUS wydał 46 tys. legitymacji, w 2015r. - 36 tys. Ma je 191 tys. osób

Co ważne, dotychczasowe jasnozielone legitymacje zusowskie, wprowadzone w 2004 roku, nie tracą ważności i nie będą przez ZUS wymieniane. Natomiast osoby mające problem ze wzrokiem, dla których legitymacja z alfabetem Braille’a będzie ułatwieniem, mogą zdać stary dokument i zwrócić się o wydanie go w nowym wzorze.

ZUS przypomina też, że legitymacja z zasady nie stanowi tytułu do jakichkolwiek ulg, profitów czy przywilejów np. w transporcie publicznym. Decydują o tym odrębne przepisy dotyczące przewozów w transporcie krajowym oraz lokalnym.

W trosce o seniorów ZUS włączył się także do kampanii „Bezpieczny i Aktywny Senior”, organizowanej przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa osób starszych oraz wspieranie ich w aktywności zawodowej, społecznej, sportowej, edukacyjnej, kulturalnej i rekreacyjnej oraz prowadzenie zdrowego stylu życia.

Prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS po podpisaniu porozumienia z ministerstwem podkreśla, że zakład nie tylko dba o seniorów, przekazując im świadczenia na czas, ale też edukuje z obowiązującego w Polsce systemu emerytalnego i rentowego, organizuje Dni Seniora, ogranicza bariery architektoniczne na salach obsługi w swoich placówkach.

Celem kampanii „Bezpieczny i Aktywny Senior” jest też uchronienie osób starszych przed przestępstwami, takimi jak oszustwa, wyłudzenia pieniędzy, nieuczciwe praktyki przedsiębiorców, nadużycia w prywatnych placówkach całodobowego pobytu, przemoc, czy dyskryminacja ze względu na wiek.

Edyta Hanszke

Zajmuję się tematyką gospodarki, przedsiębiorczości, rynku pracy, ubezpieczeń i społeczną. Piszę o szeroko rozumianych pieniądzach: tych, które zarabiamy, wydajemy, ale także np. pochodzących z programów unijnych.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.