ZUS frontem do klienta: włącza się w kampanię społeczną, wprowadza nowe legitymacje

Czytaj dalej
Fot. Fot. Sławomir Mielnik
Edyta Hanszke

ZUS frontem do klienta: włącza się w kampanię społeczną, wprowadza nowe legitymacje

Edyta Hanszke

Prezes zakładu podkreśla, że nie tylko wypłaca świadczenia na czas, ale też edukuje i angażuje się w akcje na rzecz osób, które obsługuje.

Każdy, kto od początku lutego przechodzi na świadczenie wypłacane przez ZUS, otrzymuje nową legitymację emeryta-rencisty. Biało-zielona, o wyrazistszych kolorach jest dostosowana do potrzeb osób słabowidzących i niewidzących (umieszczono na niej językiem Braille’a skrót „LER”).

Zniknęło z niej pole „numer świadczenia”, a zamiast tego jest pole „rodzaj świadczenia”, w którym wpisana jest: emerytura, emerytura pomostowa, renta, renta socjalna, czy nauczycielskie świadczenie kompensacyjne.

Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, każdego roku wydaje on między 350 tys. a 400 tys. nowych legitymacji emeryta-rencisty.

W 2016 r. opolski ZUS wydał 46 tys. legitymacji, w 2015r. - 36 tys. Ma je 191 tys. osób

Co ważne, dotychczasowe jasnozielone legitymacje zusowskie, wprowadzone w 2004 roku, nie tracą ważności i nie będą przez ZUS wymieniane. Natomiast osoby mające problem ze wzrokiem, dla których legitymacja z alfabetem Braille’a będzie ułatwieniem, mogą zdać stary dokument i zwrócić się o wydanie go w nowym wzorze.

ZUS przypomina też, że legitymacja z zasady nie stanowi tytułu do jakichkolwiek ulg, profitów czy przywilejów np. w transporcie publicznym. Decydują o tym odrębne przepisy dotyczące przewozów w transporcie krajowym oraz lokalnym.

W trosce o seniorów ZUS włączył się także do kampanii „Bezpieczny i Aktywny Senior”, organizowanej przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa osób starszych oraz wspieranie ich w aktywności zawodowej, społecznej, sportowej, edukacyjnej, kulturalnej i rekreacyjnej oraz prowadzenie zdrowego stylu życia.

Prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS po podpisaniu porozumienia z ministerstwem podkreśla, że zakład nie tylko dba o seniorów, przekazując im świadczenia na czas, ale też edukuje z obowiązującego w Polsce systemu emerytalnego i rentowego, organizuje Dni Seniora, ogranicza bariery architektoniczne na salach obsługi w swoich placówkach.

Celem kampanii „Bezpieczny i Aktywny Senior” jest też uchronienie osób starszych przed przestępstwami, takimi jak oszustwa, wyłudzenia pieniędzy, nieuczciwe praktyki przedsiębiorców, nadużycia w prywatnych placówkach całodobowego pobytu, przemoc, czy dyskryminacja ze względu na wiek.

Edyta Hanszke

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.