#Zostańwdomu. Nie narażaj siebie i innych. Akcja dla seniorów w Opolu

Czytaj dalej
Fot. Edyta Hanszke
Edyta Hanszke

#Zostańwdomu. Nie narażaj siebie i innych. Akcja dla seniorów w Opolu

Edyta Hanszke

W specjalnej ulotce przygotowanej przez MOPR wypisano numery telefonów do sklepów i restauracji, które oferują usługi z dowozem do domu seniora. Jest tam także "telefon do pogadania".

Kilkanaście punktów handlowych i gastronomicznych zaoferowało swoje usługi dla seniorów w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Opolu.

Śniadania i obiady z dowozem, zakupy spożywcze dostarczone do domu, ale też kwiaty, artykuły dla zwierząt, miód, produkty medyczne refundowane przez NFZ, możliwość wykupu recept czy załatwienia urzędowych spraw - to znalazło się wśród proponowanych usług.

- Tym, którzy nie poradzą sobie samodzielnie ze złożeniem takiego zamówienia, pomogą przez telefon pracownicy centrum "Senior w Opolu" i naszych czterech domów dziennego pobytu. Udostępniamy numer do każdego z tych miejsc - mówi Małgorzata Kozak, zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.

- Natomiast seniorów, którzy po prostu chcieliby porozmawiać, bo czują się osamotnieni czy z jakiegokolwiek innego powodu, zapraszamy do kontaktu z "telefonem do pogadania" od poniedziałku do piątku w godzinach 15-17 pod numerem 77 44 123 70 - dodaje dyrektor Kozak.

We wtorek, 10 listopada i kolejne dni partie ulotek mają trafić do skrzynek najstarszych mieszkańców Opola - posiadaczy kary Senior, razem z maseczkami, które kupiło miasto.

Małgorzata Kozak wyjaśnia, że akcja informacyjna, to element szerszej pomocy udzielanej przez miasto najstarszym jego mieszkańcom, a nasilonej od kiedy pojawił się COVID-19. - Ponad 320 osób korzysta z usług opiekuńczych polegających na pomocy w codziennych czynnościach, z różną częstotliwością, dla 840 osób przygotowujemy obiady w czterech domach dziennego pobytu, które pracownicy socjalni zanoszą do domów, a część osób odbiera samodzielnie. Z powodu niemożliwości prowadzenia stacjonarnych zajęć w DDP, terapeuci prowadzą je zdalnie - wymienia zastępca dyrektora MOPR.

I dodaje, że oprócz zaspokajania podstawowych potrzeb, dzięki pozyskaniu pieniędzy z zewnątrz, zapewnia seniorom w domach także usługi fryzjerskie, kosmetyczne czy podologiczne (pielęgnacja stóp).

MOPR zajmuje się też realizacją rządowego programu pomocy dla najstarszych mieszkańców (po 70 roku życia), w ramach którego starsze osoby mogą dzwonić na infolinię i zgłaszać swoje potrzeby, przede wszystkim robienie sprawunków.

Od 24 października do ubiegłego piątku - jak podaje Małgorzata Kozak - zatelefonowało 50 osób. Do pomocy kwalifikowało się kilkanaście z nich, ale część zrezygnowało, gdy usłyszało, że za zakupy trzeba płacić. - Seniorzy wolą sami robić sobie sprawunki, bo to dla wielu z nich jedyna możliwość kontaktu z ludźmi w ciągu dnia - ocenia wicedyrektor MOPR.

W Opolu jest zameldowanych ok. 38 tys. po 60 roku życia. To co czwarty mieszkaniec miasta. Ok 4 tys. aktywnie korzysta z Karty Seniora.

Firmy, które zaoferowały swoje usługi dla opolskich seniorów:

Telefony dla seniorów z Opola:

Edyta Hanszke

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.