Zamiast osobistej wizyty opolski ZUS proponuje rozmowy wideo z ekspertami

Czytaj dalej
Edyta Hanszke

Zamiast osobistej wizyty opolski ZUS proponuje rozmowy wideo z ekspertami

Edyta Hanszke

Od środy 4 listopada można zarezerwować zdalne konsultacje z pracownikiem ZUS. Potrzebny do tego jest komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon

Dzięki niej mieszkańcy Opolszczyzny będą mogli załatwić sprawę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez wychodzenia z domu. W czasie ograniczeń związanych z epidemią jest to szczególnie ważne zarówno dla pracowników jak i klientów ZUS - mówi Sebastian Szczurek, rzecznik opolskiego ZUS.

- Do odwiedzenia ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. Wybierasz dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online - kontynuuje rzecznik.

Podczas e-wizyty ekspert ZUS:

Na wirtualną wizytę można umawiać się w dni robocze godzinach od 9.00 do 14.30.

- Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś w swojej indywidualnej sprawie, to powinieneś mieć przy sobie dokument tożsamości, który zostanie zweryfikowany w trakcie rozmowy z konsultantem - zastrzega Sebastian Szczurek i dodaje, że pracownik może zadać dwa, trzy dodatkowe pytania, aby uwierzytelnić osobę, z którą rozmawia.

Rzecznik zastrzega, że ważne jest, żeby e-wizyta nie odbywała się w miejscach publicznych, gdzie panuje duży hałas i mogą pojawić się przypadkowe osoby. Należy wybrać na taką rozmowę prywatne, ciche miejsce.

Na e-wizytę można umówić się tylko do placówki ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce naszego zamieszkania, a płatnicy składek mogą skontaktować się z jednostką ZUS właściwą ze względu na adres ich firmy.

W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji.

Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Rezerwacja wirtualnej wizyty:

- Po zarezerwowaniu wizyty, osoba umówiona dzień przed spotkaniem dostanie sms z przypomnieniem o e-wizycie, natomiast w dniu konsultacji - godzinę przed spotkaniem - otrzyma e-mail. Po kliknięciu na link otrzymany w mailu połączy się z pracownikiem ZUS - wyjaśnia opolski rzecznik.

Pierwsze e-wizyty w ZUS uruchomiono 19 października w siedmiu oddziałach ZUS, w trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu.

W pierwszym tygodniu działania e-wizyt z nowej możliwości kontaktu z ZUS skorzystało 300 osób. Średnio e-wizyta w ZUS trwała10 minut. Najdłuższa rozmowa zajęła 28 minut.

Od 2 listopada ZUS w województwie opolskim skrócił natomiast czas obsługi klientów w poniedziałki. Obecnie odbywa się w to w godzinach od 8 do 15, a nie jak wcześniej do 18.

Kontaktować się z ZUS można przez Platformę Usług Elektronicznych oraz telefon: ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00.

Natomiast pod numerem tel. 22 11 22 111 dostępna jest specjalna infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym.

Edyta Hanszke

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.