Wybory parlamentarne 2019. Do wyborów pozostały niespełna trzy tygodnie. Politolodzy oceniają półmetek kampanii: zwrot ku internetowi

Czytaj dalej
Fot. Bartek Syta Barteksyta.Pl
Mariusz Parkitny

Wybory parlamentarne 2019. Do wyborów pozostały niespełna trzy tygodnie. Politolodzy oceniają półmetek kampanii: zwrot ku internetowi

Mariusz Parkitny

Według wielu osób przed nami najważniejsze wybory od 30 lat. Skoro tak, to i kampania wyborcza powinna być najciekawsza z dotychczasowych. Zapytaliśmy szczecińskich politologów, czy rzeczywiście tak jest.

Prof. Łukasz Tomczak z Uniwersytetu Szczecińskiego:

- Spór polityczny jest ostry i się utrzymuje, a nawet zaognia. Jednym z jego przykładów w trwającej kampanii jest niszczenie materiałów wyborczych, z czym mamy do czynienia także w Szczecinie. W poprzednich wyborach takie zjawisko było marginalne. Pamiętajmy, że kampania jest krótka. To, co do tej pory widzieliśmy, można nazwać jej początkiem. Teraz będziemy widzieć, jak kandydaci zabiegają o głosy wyborców. Proszę zwrócić uwagę, że zmniejsza się liczba billboardów, zwiększa się za to liczba mniejszych plakatów, Za chwilę zobaczymy również znacznie częstsze posługiwanie się ulotkami jako formą dotarcia do wyborcy. W tą stronę zmierzamy. Bezpośrednie dotarcie do wyborcy jest dla kandydatów o wiele ważniejsze. Z drugiej strony mamy kampanię w internecie. Internet zmienił wiele. Na portalach społecznościo-wych toczy się rywalizacja między kandydatami i zwolennikami kandydatów - mówi prof. Łukasz Tomczak.

Pozostało jeszcze 57% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Mariusz Parkitny

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Pro Media Sp. z o.o.