Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Nie ma już szans na „Chwilówki”. Firma zamyka biura i zwalnia ludzi

Czytaj dalej
Monika Pawłowska

Nie ma już szans na „Chwilówki”. Firma zamyka biura i zwalnia ludzi

Monika Pawłowska

„Król chwilówek”, jak okrzyknięto przed laty Grzegorza Czebotara, prezesa Spółki Pośrednictwa Finansowego Kredyty-Chwilówki, zamyka 263 biur w całej Polsce. A to wiąże się ze zwolnieniem ponad tysiąca pracowników. Z powiatu oświęcimskiego pracę straci ok. 100 osób, z czego z samego Oświęcimia 50.

Kredyty-Chwilówki to jedna z najbardziej znanych firm pośredniczących w zaciąganiu kredytów. Swoją popularność zawdzięcza m.in. czerwonym maluchom jeżdżącym po całym kraju. Zresztą firma od lat ma swoją siedzibę w stolicy polskiej motoryzacji, czyli w Tychach. Była sponsorem m.in. piłkarskich klubów GKS Tychy i Soła Oświęcim. Jej właściciel jest oświęcimia-ninem.

Dla jednych takie pożyczki to lichwa, dla drugich ostatnia deska ratunku.

- Potrzebowałam parę groszy na przeżycie do pierwszego, więc poszłam do „Chwilówek” - mówi pani Józefa z Oświęcimia, którą wczoraj spotkaliśmy pod siedzibą biura na ul. Jagiełły w Oświęcimiu. - Wzięłam pożyczkę tylko raz, bo mają horrendalne koszty. Jeśli spóźnisz się z zapłatą, windykator ci o tym przypomni za dodatkowe 50-100 zł - mówi kobieta.

70 tys. aktywnych klientów - tyle osób nieustająco korzystało z oferty firmy Kredyty-Chwilówki, mającej dużą sieć biur

Szybki pieniądz, czyli decyzja i wypłata w jeden dzień, przyciągał jednak klientów. - Jak człowiek jest w potrzebie, to weźmie ten proponowany tysiąc złotych, choć po miesiącu musi im oddać 1250 zł - mówi Artur Kawałek z Oświęcimia.

Wiosek można było złożyć przez internet, telefon albo też osobiście w biurze.

W dalszej części tekstu przeczytasz jakie problemy spowodowały zamknięcie interesu oraz jaki los czeka pracowników firmy i ich klientów

Pozostało jeszcze 71% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Monika Pawłowska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Pro Media Sp. z o.o.