Ważne drogi w Opolu do remontu. Jakie?

Czytaj dalej
Fot. Fot. Sławomir Mielnik
Sławomir Draguła

Ważne drogi w Opolu do remontu. Jakie?

Sławomir Draguła

Pięć dużych inwestycji drogowych zrealizuje w najbliższych latach Miejski Zarząd Dróg w Opolu. Pieniądze były zarezerwowane na obwodnicę Piastowską, jednak ta dostała zewnętrzne dofinansowanie.

- W związku z tym jest szansa na dodatkowe i bardzo potrzebne zmiany w drogowej sieci Opola - mówi wiceprezydent Mirosław Pietrucha. - Mamy już wstępną zgodę marszałka na przesunięcie pieniędzy, teraz opracowujemy wszystkie wnioski w tej sprawie.

Chodzi o ponad 50 milionów złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego, które opolski urząd marszałkowski przekazał na budowę obwodnicy Piastowskiej w Opolu, ta jednak będzie ostatecznie finansowana z innego unijnego programu - Infrastruktura i Środowisko.

- Zwróciliśmy się więc do marszałka, by pieniądze z RPO przekazać na drogi wojewódzkie w obrębie miasta - dodaje Mirosław Pietrucha.

I tak. Miasto przebuduje m.in. skrzyżowanie ulicy Ozimskiej z Katowicką.

- To tak naprawdę ostatnie skrzyżowanie w ciągu Ozimskiej, które potrzebuje takiej inwestycji - mówi Mirosław Pietrucha.
Powstaną tam albo lewoskręty z Ozimskiej w Katowicką, albo rondo. To miejsce należy do najniebezpieczniejszych w mieście. To tam w listopadzie ubiegłego roku zginął 22-letni motocyklista i jego 20-letnia pasażerka. Skrzyżowanie jest jednym z trudniejszych w Opolu. Wszystko przez brak lewoskrętów na bardzo ruchliwej ulicy Ozimskiej oraz archaiczną sygnalizację świetlną (tzw. kolizyjną). Kierowcy jadący główną arterią miasta i skręcający w lewo w ulicę Katowicką, mimo zielonego światła, muszą przepuścić jadących z przeciwka, bo ci również mają światło zielone oraz pieszych przechodzących przez pasy na Katowickiej (po obu stronach skrzyżowania). Problem potęguje się gdy z Ozimskiej w lewo skręcają samochody jadące od strony centrum i od strony Malinki. Wówczas kierowcy obu pojazdów mają utrudniony widok na poruszających się z przeciwka prawym pasem ulicy Ozimskiej. Przez tak archaiczne rozwiązanie w tej części miasta tworzą się też korki, bo samochody skręcające w lewo skutecznie blokują lewy pas Ozimskiej.

Kolejne skrzyżowanie do przebudowy to te u zbiegu ulic Ozimskiej, Częstochowskiej, Tysiąclecia i al. Witosa.

Drogowcy wyremontują gruntownie również ulicę Wrocławską od ronda przy Centrum Wystawienniczo-Kongresowym do Wrzosek.

- Chcemy wzmocnić tam podbudowę drogi, położyć nowy asfalt, zbudować ścieżkę rowerową - wylicza wiceprezydent Pietrucha.

Przebudowana ma zostać także ulica Strzelecka oraz zbudowana nowa droga.

- To przedłużenie ul. Wschodniej i Gosławickiej do obwodnicy Opola tak, by strefa przemysłowa w tej części miasta miała łatwe połączenie do obwodnicy - kończy Mirosław Pietrucha.

Sławomir Draguła

Dziennikarzem jestem od 1997 roku. W nto zajmuję się przede wszystkim tematami policyjnymi i prokuratorskimi. Piszę też o drogach i wszystkim tym, co porusza się na kołach, m.in. samochodach i pociągach. Odpowiadam również za powiaty opolski i głubczycki.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.