Twardziele i mięczaki w wielkiej polityce, czyli rzecz (nie tylko) o Trumpie

Czytaj dalej
Fot. Bartek Syta
Kazimierz Dadak

Twardziele i mięczaki w wielkiej polityce, czyli rzecz (nie tylko) o Trumpie

Kazimierz Dadak

W tej chwili nie ulega wątpliwości, że w 2024 r. Trump będzie kandydatem zdecydowanym wygrać, i to za wszelką cenę - pisze Kazimierz Dadak, profesor ekonomii, Hollins University (Wirginia - USA).

Rok temu Donald Trump przegrał wybory. Jednym z głównych powodów jego niepowodzenia była blokada, jaką zastosowali w stosunku do niego właściciele mediów elektronicznych i społecznościowych. Rzecz bez precedensu w historii USA, urzędujący prezydent kraju nie był w stanie używać takich platform jak Facebook, YouTube czy Twitter. W tym zakresie rok 2020 był zupełnym przeciwieństwem poprzednich zmagań o Biały Dom.

W 2016 r. właśnie media społecznościowe stanowiły podstawowy środek komunikacji Trumpa z wyborcami, ponieważ zdecydowana większość mediów głównego nurtu popierała Hillary Clinton.

Siła

Trump nie pogodził się z porażką i planuje powrót do Białego Domu. W tym celu założył firmę, która ma zająć się organizacją niezależnych mediów. Zebrał miliard dolarów, a z taką sumą nawet w USA można dużo zwojować. Innym słabym punktem prezydentury Trumpa był brak własnych kadr. Jest wielką niewiadomą, czy Trump w 2016 r. kandydował dlatego, że chciał zostać prezydentem, czy też dlatego, że w ten sposób promował swoje firmy. W każdym razie nie miał swojego gabinetu cieni.

Pozostało jeszcze 88% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Kazimierz Dadak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Pro Media Sp. z o.o.