Sławomir Draguła

Transport towarów przez Opolszczyznę ma być szybszy i łatwiejszy

Ze śluz na Kanale Gliwickim korzystają również statki pasażerskie, jednak najbardziej chodzi o to, by kanałem i Odrą płynął węgiel m.in. do elektrociepłowni Fot. Archiwum Ze śluz na Kanale Gliwickim korzystają również statki pasażerskie, jednak najbardziej chodzi o to, by kanałem i Odrą płynął węgiel m.in. do elektrociepłowni we Wrocławiu i Elektrowni Opole.
Sławomir Draguła

Ponad 180 mln zł będzie kosztować przebudowa towarowej linii kolejowej Toszek - Stare Koźle. Kolejne 60 mln zł pochłonie remont śluz na opolskim odcinku Kanału Gliwckiego.

- Ważnym celem Krajowego Programu Kolejowego jest poprawa warunków przewozu towarów, a dzięki podpisanej właśnie umowie pociągi towarowe na trasie Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki-Kędzierzyn-Koźle zwiększą prędkość z 60 do 90 km/h, poprawi się też jej przepustowość - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. - Szybciej i częściej pojadą więc składy m.in. z węglem ze Śląska do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

Ile pieniędzy dostaniemy z UNii Europejskiej na inwestycje w transport?

Co będzie za nie przebudowywane?

Pozostało jeszcze 81% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Sławomir Draguła

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.