Tradycja w nowoczesnej odsłonie, czyli jak Opolskie Dziouchy zdobywają Polskę i świat

Czytaj dalej
Fot. Fot. archiwum
Edyta Hanszke

Tradycja w nowoczesnej odsłonie, czyli jak Opolskie Dziouchy zdobywają Polskę i świat

Edyta Hanszke

Jednokolorowy kubek szary, lawendowy, żółty jak słońce, a na nim biały wzór nawiązujący do opolskiej kroszonki - to znak rozpoznawczy „Opolskich Dziouch”, biznesowego projektu utalentowanych artystycznie opolanek. Rozwijają go od trzech lat.

Aktualnie w ekipie projektowej jest ponad dziesięć - a jakżeby inaczej - dziouch. Sandra Murzic - pomysłodawczyni całego biznesowego przedsięwzięcia - odpowiada za sprawy organizacyjne, obsługę strony internetowej i onlajnowego sklepu, robi też sesje zdjęciowe firmowym produktom (także ostatniej świątecznej - w cukierkowej odsłonie ze słodkościami jako dodatkami do malowanych w opolskie wzory filiżanek i kubków).

Kamila Pytlik to autorka ubranych w stroje ludowe lalek - przytulanek „Karolek” (od Karolinki z Gogolina). Karolina Procajło tworzy grafiki (ostatnio do książeczki dla dzieci o historii i zabytkach Opola). Maya Tomanik robi gadżety - dinozaury z Krasiejowa i maluje na porcelanie rozpoznawalne zabytki opolskiej architektury (np. zamek w Mosznej czy niemodliński). Ania Taboł to kroszonkarka. Marta Stopikowska tworzy kobiece (z postacią kobiecą w roli głównej) grafiki, które zdobią m.in. opakowania na mydełka.

Zakładając trzy lata temu biznes zaczęła od współpracy z grafikami, którzy opracowali napisy „Jestem chłop z Opola” i „Opolska Dzioucha” (trafiły na bawełniane koszulki) i „Enjoy Opole”, który znalazł się na parcianych torbach.

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Edyta Hanszke

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Pro Media Sp. z o.o.