Aleksander Król

To walka ze smogiem, czy raczej polityka? Czyli echa rządowego programu

Rząd nie chce zwalczać smogu w Rybniku? Fot. Polska Press Rząd nie chce zwalczać smogu w Rybniku?
Aleksander Król

Rybnik ma nie dostać pieniędzy na walkę ze smogiem, a jest miastem z jednym z najbardziej trującym powietrzem. - To skandal! - grzmią mieszkańcy Rybnika. O co chodzi w tej sprawie?

Rybnik ma nie dostać pieniędzy na walkę ze smogiem. W Rybniku wrze. Miasto, będące na czele rankingów zanieczyszczenia powietrza, ma nie załapać się do nowego, antysmogowego programu rządu, skierowanego wyłącznie do miast poniżej 100 tys. mieszkańców.

- To skandal. Nie wiem, czy ma to związek z walką o poprawę powietrza, czy polityką. Jeżeli jakieś kryteria powinniśmy stosować - to te związane z zanieczyszczeniem powietrza. Uderzenie trzeba kierować tam, gdzie jest największe - grzmi Zdzisław Kuczma z Rybnickiego Alarmu Smogowego, wyliczając, że jesteśmy czwartym miastem w Europie pod względem zanieczyszczenia szkodliwym pyłem PM 2,5.

Decyzji rządu nie rozumie prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

- Cieszę się, że rząd robi kolejny krok w kierunku poprawy powietrza w Polsce, ale jest dla mnie rzeczą absolutnie niezrozumiałą, że w przedstawionym programie nie uczestniczą wszystkie polskie miasta ujęte na liście WHO - mówi Kuczera. - W ubiegłym roku przedstawiciele wszystkich tych miast zostali zaproszeni przez marszałka senatu na spotkanie

W dalszej części:

  • Czego dowiedzieli się samorządowcy w zeszłym roku w Senacie
  • Kto nie miał świadomości, że na Śląsku są miasta, które mają więcej niż 100 tys. mieszkańców
  • Kogo śmieszy postawa posłów PO
Pozostało jeszcze 67% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Aleksander Król

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.