Rozebrali się dla kobiet. Mężczyźni mówią o problemie raka piersi [ZDJĘCIA]

Czytaj dalej
Ewa Andruszkiewicz

Rozebrali się dla kobiet. Mężczyźni mówią o problemie raka piersi [ZDJĘCIA]

Ewa Andruszkiewicz

Nagi kalendarz na 2017 rok jest częścią szerszej akcji edukacyjnej pod hasłem „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”

Na co dzień uprawiają sport, ćwiczą kondycję, rzeźbią sylwetkę. Efekty swojej pracy postanowili zaprezentować teraz w pełnej krasie przed szerszą publicznością... z myślą o kobietach. Już po raz drugi fotografie nagich ciał trójmiejskich crossfitowców stały się pojawią się w kalendarzu „Power of Community”, stworzonym przez Fundację Onkocafe - Razem lepiej. Podobnie jak w zeszłym roku, sportowcy - przyciągając uwagę pań - chcą zachęcić je do regularnych badań i profilaktyki raka piersi.

- Piersi są dla nas symbolem kobiecości, tak naprawdę, dbając o piersi, dbamy o kobietę. Troska o zdrowie wynika z pasji do sportu i zdrowego trybu życia. Chcieliśmy ten nasz codzienny wysiłek przekuć w coś ważnego - tłumaczy Jakub Popławski, manager kalendarza. - Nasza akcja ma pokazać kobietom, że mogą na nas liczyć, że jesteśmy silni i odważni, więc pomożemy im przetrwać trudy choroby. Chcemy też, aby inspirował mężczyzn do działania, a kampania daje konkretną wiedzę o problemie i mówi, jak sobie z nim radzić.

„Nagi” kalendarz na 2017 rok jest częścią szerszej akcji edukacyjnej pod hasłem „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Nazwa kampanii nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu - CrossFit - rodzaju treningu i filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania niezwykle wysokiej sprawności fizycznej.

- „BreastFit” został wymyślony po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki piersi i dostarczyć im narzędzi do rozmowy na ten temat, także wtedy, gdyby musieli zmierzyć się z chorobą bliskiej im kobiety, niezależnie od jej stadium zaawansowania - czytamy na stronie Fundacji Onkocafe - Razem lepiej.

- Rak piersi w Polsce to wciąż ogromny problem. Rocznie zachorowuje na niego około 17 tys. kobiet, wiele z nich niestety umiera - mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji Onkocafe - Razem lepiej, organizator kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. - Przyczyna to późna wykrywalność, kobiety nadal zgłaszają się do lekarza zbyt późno. Można by uratować wiele naszych matek, koleżanek, sióstr... Kluczowa jest profilaktyka raka, zwiększanie wiedzy społeczeństwa na temat tej choroby, ale też rozwiązania systemowe w zakresie leczenia na światowym poziomie.

Czym będzie wyróżniał się tegoroczny kalendarz na tle poprzedniej edycji? - Kalendarz to akcja rozwojowa, rok temu zaczynaliśmy jako wspólnie trenująca grupa, w tym roku połączyliśmy siły z całego Trójmiasta - mówi Jakub Popławski. - Jako plan zdjęciowy wybrałem opuszczoną stoczniową halę, widoczne przez okna dźwigi jednoznacznie kojarzą się z Trójmiastem. Autorem zdjęć jest Jan Górczak. Myślę, że efekt jest naprawdę wyjątkowy.

Choć z kondycją crossfitowcy problemu żadnego nie mieli, do sesji musieli się specjalnie przygotować, bo - jak się okazało - praca modela też do najprostszych nie należy...

- Każdy z uczestników na co dzień wygląda bardzo dobrze, więc przygotowania sylwetkowe były raczej symboliczne. Trudniej już na samym planie. Nikt z nas nie jest modelem, więc zdjęcia nie mogły być markowane, aby wyszły naturalnie. Przywieźliśmy do hali masę sprzętu, którym przez cztery dni sesji rzucaliśmy. Fotograf zrobił ponad 5000 zdjęć, z których 12 znalazło się w kalendarzu.

Choć „nagi” kalendarz do sprzedaży jeszcze nie trafił, już bije rekordy popularności. - Ich ilość jest ograniczona, można je już zamawiać na stronie kampanii www.breastfit. onkocafe.pl, dochód ze sprzedaży przeznaczony zostanie na rzecz Fundacji OnkoCafe - Razem lepiej. Sam kalendarz ukaże się już niebawem, na przełomie października i listopada. Na początku roku planujemy też zrobić wystawę zdjęć - kończy Jakub Popławski.

Ewa Andruszkiewicz

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.