Rowery elektryczne zyskują coraz większą popularność. Ale pandemia zdemolowała produkcję i ceny na pewno wzrosną

Czytaj dalej
Fot. Fot. Marek Weckwerth
Marek Weckwerth

Rowery elektryczne zyskują coraz większą popularność. Ale pandemia zdemolowała produkcję i ceny na pewno wzrosną

Marek Weckwerth

Ten kto ma własny rower elektryczny, może się czuć jak pan – pedałuje, ale z jakim fasonem, niespecjalnie się męcząc. Wypasiona maszyna może być przedmiotem dumy, a na pewno jest ekologicznym pojazdem ułatwiającym poruszanie się tak w mieście, jak i w trudnym terenie, nawet w górach. Tyle, że jego ceny rosną, a dostępność maleje.

Na początek wyjaśnienie - określenie tego jednośladu elektrycznym jest nieco mylące i nieprecyzyjne, bowiem tak naprawdę jest to napęd hybrydowy – uruchamiany siłą mięśni ludzkich i wspomagany tylko silnikiem elektrycznym.

Nie ma więc mowy o przekręceniu manetki „gazu” i jeździe bez pedałowania niczym na e-hulajnodze.

Rower, który dla uproszczenia nazywamy elektrycznym, cieszy się coraz większą popularnością. Według badania przeprowadzonego przez firmę YouGov, prawie 17 proc. mieszkańców Europy deklaruje zainteresowanie zakupem e-bike’a. Na tym tle Polska zdecydowanie się wyróżnia, gdyż co czwarta osoba chciałaby nabyć rower z silnikiem elektrycznym.

Większość jednośladów o w miarę przystępnych cenach, powiedzmy do 5-6 tys. zł, jest wykupowana na przysłowiowym pniu. Zwykle trzeba długo czekać na realizację zamówienia.

Więcej o tym czytaj w pełnej wersji artykułu.

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Marek Weckwerth

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Pro Media Sp. z o.o.