Pociągi pojadą szybciej, ale po remoncie torów

Czytaj dalej
Fot. Damian Kapinos (O)
Sławomir Draguła

Pociągi pojadą szybciej, ale po remoncie torów

Sławomir Draguła

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe ustaliły harmonogram prac remontowych na trzech opolskich trasach: Opole - Nysa, Nysa - Brzeg i Opole - Kluczbork.

- To skandal, żeby w dzisiejszych czasach niespełna 60-kliometrową trasę pokonywać pociągiem w 1,5 godziny - mówi Krzysztof Granatowski z Nysy, którego wczoraj spotkaliśmy na opolskim dworcu głównym. - Ta podróż powinna być przynajmniej o połowę krótsza.

To prawda, stan niezelektryfikowanych linii kolejowych na Opolszczyźnie jest zły. Dlatego Opolski Urząd Marszałkowski przygotowuje się do remontu trzech z nich: Opole - Nysa, Opole - Kluczbork i Nysa - Brzeg. W ubiegły piątek w tej sprawie przyjechali do Opola przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe. Na spotkaniu ustalono, że na pierwszy ogień idzie linia Opole - Nysa.

Opolski Urząd Marszałkowski przygotowuje się do remontu linii kolejowych Opole - Nysa, Opole - Kluczbork i Nysa - Brzeg

- W czerwcu kolej składa wniosek o dofinansowanie robót, potem przetarg, a prace ruszą w marcu 2018 roku i potrwają do września 2019 - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. Jako że to trasa jednotorowa, pasażerów czeka podróż komunikacją zastępczą.

Druga do remontu wyznaczona została linia Nysa - Brzeg. To zmiana planów, bo wcześniej typowano Opole - Kluczbork.

- Jednak ta z Nysy do Brzegu, jest krótsza, a jej remont mniej skomplikowany, dlatego pójdzie na drugi rzut - tłumaczy Ogłaza.

Tutaj wniosek o dofinansowanie złożony zostanie w listopadzie, a robotnicy na plac budowy wejdą wiosną 2019 roku, natomiast pociągi po nowych torach pojadą z końcem 2020 roku.

Z kolei w czerwcu 2018 roku PKP PLK ma złożyć wniosek o fundusze na trasę Opole - Kluczbork, a zakończenie tam prac zaplanowano na koniec 2020 roku.

Na wszystkich trzech liniach wymieniona zostanie podbudowa torowisk, same torowiska oraz infrastruktura odpowiedzialna za bezpieczeństwo.

Urząd marszałkowski ma już zapewnione finansowanie tych remontów. Unia Europejska dała na nie ponad 25 mln euro. Pieniądze są zapisane w Regionalnym Programie Operacyjnym.

Sławomir Draguła

Dziennikarzem jestem od 1997 roku. W nto zajmuję się przede wszystkim tematami policyjnymi i prokuratorskimi. Piszę też o drogach i wszystkim tym, co porusza się na kołach, m.in. samochodach i pociągach. Odpowiadam również za powiaty opolski i głubczycki.

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.