PKP PLK ogłosiła przetarg na przebudowę linii kolejowej Opole - Nysa

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Mielnik (o)
Sławomir Draguła

PKP PLK ogłosiła przetarg na przebudowę linii kolejowej Opole - Nysa

Sławomir Draguła

Za pond 100 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe chcą poprawić warunki podróży pomiędzy Opolem a Nysą. Powstaną też dwa nowe przystanki - w Nysie i Goszczowicach, a czas podróży do stolicy Opolszczyzny skróci się nawet o 40 minut.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na generalny remont linii Opole – Nysa. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą tam z prędkością do 120 km/h, a podróż pomiędzy tymi dwoma miastami skróci się z godziny i 35 minut do około 55 minut.

- Dzięki rewitalizacji tej trasy podniesiemy standard podróży i zapewnimy lepsze połączenie z głównymi liniami. Chcemy też, aby mieszkańcy Opolszczyzny mieli możliwość podróżować szybciej, bezpieczniej i wygodniej - mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach prac powstaną dwa nowe przystanki, które ułatwią podróżowanie - w Nysie w okolicy ul. Morcinka oraz w Goszczowicach. PLK zmodernizują też stacje - w Szydłowie i Łambinowicach oraz 9 przystanków: w Chmielowicach, Komprachcicach, Tułowicach, Sowinie, Budziszowicach, Jasienicy Dolnej, Mańkowicach, Kubicach i Wyszkowie Śląskim.

Będą one bardziej funkcjonalne i dobrze przygotowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Bardziej komfortową podróż zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągów.

Roboty obejmą również wymianę 48 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem. Dzięki temu poprawi się płynność jazdy i przepustowość linii. Przebudowanych zostanie też 59 przejazdów kolejowo-drogowych. Zamontowane będą nowe urządzenia rogatkowe wraz sygnalizacją. PLK planują również prace na 89 obiektach inżynieryjnych, m.in. na 6 mostach, 2 wiaduktach i 81 przepustach.

Rewitalizacja linii Opole - Nysa usprawni również przewóz ładunków. Pociągi towarowe pojadą tam z prędkością do 100 km/h, co wpłynie na poprawię konkurencyjności kolei w transporcie towarów.

Na generalną przebudowę tej linii PKP PLK ma 100 mln zł. Pieniądze pochodzą z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego. Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych zaplanowano w latach 2017-2020.

W obecnej perspektywie unijnej oprócz rewitalizacji linii Opole – Nysa, PLK planują też m.in. remonty tras: Kluczbork – Opole i Brzeg – Nysa. Spółka zmodernizuje także linię Opole – Kędzierzyn-Koźle oraz towarową Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle.

Sławomir Draguła

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.