Opolskie marki turystyczne, z piosenką na czele

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Mielnik (O)
Edyta Hanszke

Opolskie marki turystyczne, z piosenką na czele

Edyta Hanszke

Pozytywnego skojarzenia z piosenką i festiwalem zazdroszczą nam inne regiony – mówi Jarosław Wasik, dyrektor Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, zdobywca certyfikatu Polskiej Odznaki Turystycznej z ubiegłego roku.

Pod koniec listopada podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw Polska Organizacja Turystyczna przyzna certyfikaty za 2017 rok. Wśrod kandydatów z Opolszczyzny są spółka Moszna, Zamek w Niemodlinie i Festiwal Filmowy Opolskie Lamy. O certyfikat przyznawany przez internautów walczy Zamek Niemodlin. Głosowanie na stronie www.polska.travel/pl/aktualnosci/certyfikat-internautow-rozpoczynamy-glosowanie trwa do 19 listopada. Kandydatów do tytułu jest 16 (po jednym z województwa), a konkurentami Niemodlina są m.in. Zamek Królewski w Chęcinach, Szlak Wielkich Jezior Mazurskich czy Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu.

Na Opolszczyźnie oprócz KFPP odbywa się 10 ważnych festiwali muzycznych, plus festiwale dziecięce i młodzieżowe

Anna Księżnik z POT wyjaśnia, że zdobywcy ogólnopolskiego certyfkatu mogą liczyć na wartą 100 tys. zł promocję. - Strategię ustalamy wspólnie z nagrodzonymi. Promujemy ich też na naszych ogólnopolskich portalach i przez ośrodki zagraniczne, a z badań wynika, że certyfikat POT rozpoznaje już niespełna 20 proc. Polaków.

Przed rokiem ogólnopolski certyfikat zdobyło Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Dyrektor Jarosław Wasik mówi, że efekt był natychmiastowy. - Już w weekend po odebraniu statuetki w Poznaniu odwiedziło nas więcej gości z Polski, ale i samych opolan. Mówili, że skoro dostaliśmy nagrodę, to przyszli zobaczyć za co. A po promocji w pociągach PKP IC dostawałem SMS-y z całej Polski - wspomina Jarosław Wasik. Od prof. Doroty Ilczuk (ekonomistki i teoretyka zarządzania w kulturze i przemysłach kreatywnych) usłyszał kiedyś, że pozytywnie kojarzone z naszym miastem i regionem piosenka i festiwal są potężnymi markami, a inni wiele by za nie dali.

Pozostało jeszcze 77% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Edyta Hanszke

Zajmuję się tematyką gospodarki, przedsiębiorczości, rynku pracy, ubezpieczeń i społeczną. Piszę o szeroko rozumianych pieniądzach: tych, które zarabiamy, wydajemy, ale także np. pochodzących z programów unijnych.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.