Krzysztof Ogiolda

Opole będzie parkiem kulturowym. Co to oznacza?

Opole już przyjęło tzw. uchwałę reklamową, zgodnie z którą na starówce i w centrum miasta zabronione są wielkoformatowe i ostro świecące reklamy. Fot. Archiwum Opole już przyjęło tzw. uchwałę reklamową, zgodnie z którą na starówce i w centrum miasta zabronione są wielkoformatowe i ostro świecące reklamy.
Krzysztof Ogiolda

To znaczy, że z ulic Opola znikną wielkoformatowe reklamy i przestrzenny chaos. Generalny konserwator zabytków jest „za”.

Magdalena Gawin, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego oraz generalny konserwator zabytków gościła wczoraj w Opolu. Zwiedziła Pasiekę i Rynek, otworzyła na Uniwersytecie Opolskim konferencję pod hasłem „Park kulturowy a ochrona krajobrazu”.

- Parki kulturowe są jednym ze sposobów chronienia krajobrazu - uważa wicewojewoda Violetta Porowska. - Jeden taki park już w regionie mamy, jest nim książęce miasto Brzeg. Opole też nosi się z zamiarem, by nim zostać.

Pozostało jeszcze 69% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Krzysztof Ogiolda

Jestem dziennikarzem i publicystą działu społecznego w "Nowej Trybunie Opolskiej". Pracuję w zawodzie od 22 lat. Piszę m.in. o Kościele i szeroko rozumianej tematyce religijnej, a także o mniejszości niemieckiej i relacjach polsko-niemieckich. Jestem autorem książek: Arcybiskup Nossol. Miałem szczęście w miłości, Opole 2007 (współautor). Arcybiskup Nossol. Radość jednania, Opole 2012 (współautor). Rozmowy na 10-lecie Ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych, Gliwice-Opole 2015. Sławni niemieccy Ślązacy, Opole 2018. Tajemnice opolskiej katedry, Opole 2018.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.