Krzysztof Ogiolda

Opole będzie parkiem kulturowym. Co to oznacza?

Opole już przyjęło tzw. uchwałę reklamową, zgodnie z którą na starówce i w centrum miasta zabronione są wielkoformatowe i ostro świecące reklamy. Fot. Archiwum Opole już przyjęło tzw. uchwałę reklamową, zgodnie z którą na starówce i w centrum miasta zabronione są wielkoformatowe i ostro świecące reklamy.
Krzysztof Ogiolda

To znaczy, że z ulic Opola znikną wielkoformatowe reklamy i przestrzenny chaos. Generalny konserwator zabytków jest „za”.

Magdalena Gawin, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego oraz generalny konserwator zabytków gościła wczoraj w Opolu. Zwiedziła Pasiekę i Rynek, otworzyła na Uniwersytecie Opolskim konferencję pod hasłem „Park kulturowy a ochrona krajobrazu”.

- Parki kulturowe są jednym ze sposobów chronienia krajobrazu - uważa wicewojewoda Violetta Porowska. - Jeden taki park już w regionie mamy, jest nim książęce miasto Brzeg. Opole też nosi się z zamiarem, by nim zostać.

Pozostało jeszcze 69% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Krzysztof Ogiolda

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.