Marlena Bogdan

Mniejsze szpitale mają większe problemy z pozyskaniem lekarzy do pracy

Zbigniew Strzelczyk, dyrektor SP ZOZ Kolbuszowa Fot. SP ZOZ Kolbuszowa Zbigniew Strzelczyk, dyrektor SP ZOZ Kolbuszowa
Marlena Bogdan

Rozmowa ze Zbigniewem Strzelczykiem, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kolbuszowej

Lekarzy do pracy brakuje w całej Polsce. Czy takie mniejsze szpitale, jak np. kolbuszowski, mogą konkurować z innymi placówkami w walce o lekarzy? Mówił pan, że dyrektorzy szpitali sami sobie podkupują medyków, proponując im wysokie stawki.
Mniejsze szpitale takie, jak w Kolbuszowej mają znacznie większe problemy z pozyskiwaniem lekarzy w stosunku do szpitali w dużych miastach często o charakterze szpitala wojewódzkiego czy klinicznego. Problem dotyczy jednak braku lekarzy o określonej specjalności w skali całego kraju. Średnia wieku lekarzy specjalistów w Polsce kształtuje się bowiem na poziomie 50-55 lat. Ponadto małe szpitale oraz małe miejscowości, w których się one znajdują, czego przykładem jest Kolbuszowa, nie stanowią atrakcyjnej propozycji nie tylko dla lekarzy specjalistów, lecz również lekarzy młodych, którzy swoją karierę wiążą z dużymi często o wiele atrakcyjniejszymi placówkami. Tak więc, aby pozyskać lekarza o określonej specjalności należy go niewątpliwie zachęcić do zmiany miejsca zatrudnienia oferując bardziej atrakcyjne warunki.

W dalszej części rozmowy przeczytasz:

  • czy ze wsi i mniejszych miast znikną lekarze
  • czy protest rezydentów pogorszy tę sprawę
  • problemem są nie tylko lekarze, ale też brak pielegniarek
  • czy może być jeszcze gorzej
Pozostało jeszcze 72% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marlena Bogdan

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.