Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Premier ubiera się dobrze, ale daleko mu do księcia Karola

Czytaj dalej
Fot. Fot. materiały prasowe/Łukasz znojek
Katarzyna Pachelska

Premier ubiera się dobrze, ale daleko mu do księcia Karola

Katarzyna Pachelska

Michał Kędziora, czyli Mr. Vintage, to guru mody męskiej. Od lat prowadzi jeden 
z najpopularniejszych blogów modowych w Polsce. Jest też 
autorem poradnika „Rzeczowo o modzie męskiej” - właśnie 
ukazało się drugie wydanie. Tydzień temu gościł w Katowicach. To była okazja, by porozmawiać z nim o stylu.

Przedstawiciele której profesji są najlepiej ubrani, pana zdaniem? Prawnicy?
A nie! Najlepiej są ubrane osoby związane z branżą modową lub osoby, dla których jest to codzienna pasja. Ci ludzie na co dzień otaczają się modą, znają zasady dobrego ubioru, mają wyczucie stylu, śledzą bieżące trendy. Natomiast w przypadku osób, które powszechnie są uznawane za dobrze ubrane, np. prawników, to owszem, są adwokaci świetnie ubrani, ale są i tacy, którzy kompletnie ignorują to, jak wyglądają. Są tu więc skrajności. Ale prawników postawiłbym na drugim miejscu, bo to zawód zaufania publicznego, zobowiązujący do dobrego wyglądu. Oni mają też na to budżet, i mają swobodę, bo często sami są swoimi szefami, nie muszą się trzymać dress code’u. Wielu z nich fajnie wygląda. Dobrze ubierają się także pracownicy dużych korporacji doradczych i finansowych, oni również mają odpowiedni budżet na zakupy, a poza tym - styczność z dobrze ubranymi mężczyznami i działa to trochę na zasadzie naśladowania. Jeśli u znajomego zobaczą dobrze skrojony garnitur, to często pytają, gdzie mogą kupić lub zamówić podobny. Swoją drogą, to ciekawe zjawisko, bo gdy na jednej imprezie dwóch mężczyzn ma ten sam garnitur lub krawat, to mają z tego niezły ubaw, a gdy to samo spotka kobiety, raczej nie jest to powód do uśmiechu. Dobry ubiór w dużych korporacjach wynika też z tego, że w większości takich firm obowiązuje jakiś dress code, szczególnie na stanowiskach, na których jest kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Pracownicy, przychodząc do pracy, otrzymują wskazówki, jak należy się ubierać. W niektórych są to krótkie informacje, że mężczyzna powinien mieć ciemny garnitur, białą koszulę i krawat nierzucający się w oczy, w innych- kilkunastostronicowa instrukcja, szczegółowo określająca, jak pracownicy powinni wyglądać. Więc oni mają trochę łatwiej, bo mają narzucone zasady.

A biznesmeni, w szerokim tego słowa znaczeniu?
To grupa, w której widać skrajności. Są wśród nich osoby, które czują potrzebę komunikowania swojej pozycji ubiorem, i robią to dobrze, ale są też tacy, którzy po prostu skupiają się na robieniu interesów, a dopracowany ubiór jest dla nich czymś zbędnym. Takim przykładem był śp. Jan Kulczyk, który jeszcze 10 lat temu wyglądał jak biznesmen z bazaru, a w ostatnich latach widać było u niego duże przywiązanie do wyglądu, bo w biznesie międzynarodowym jest to oczywiste.

Jak prezentują się politycy?
Politycy poczynili w ostatnich latach olbrzymie postępy, jeśli chodzi o ubiór. Odrobili lekcje dotyczące profesjonalnego wizerunku i zrozumieli, że „jak cię widzą, tak cię piszą”. Żyjemy w czasach obrazkowych i politycy, chcąc nie chcąc, musieli się do nich dostosować. Gdybyśmy obejrzeli plakaty wyborcze sprzed dekady, to byłoby się z czego pośmiać. A na plakatach z ostatnich lat widać dobrze ubranych mężczyzn, często w granatowych garniturach, czyli czymś, co od wielu lat jest klasyką w modzie męskiej, a co politycy odkryli niedawno. Dobrze, że zastąpili tym kolorem nietwarzowe garnitury w barwach płodów ziemi.

W dalszej części m.in.:

  • Czy premier Morawiecki ubiera się dobrze?
  • Kto jest najepiej ubranym politykiem?
  • Jakie modowe błędy najczęściej popełniają panowie?
Pozostało jeszcze 54% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Katarzyna Pachelska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Pro Media Sp. z o.o.