Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Ci okropni młodzi ludzie i ich smartfony

Czytaj dalej
Fot. 123rf
Aleksandra Dunajska

Ci okropni młodzi ludzie i ich smartfony

Aleksandra Dunajska

Mówią o nich „pokolenie pochylonych głów” - patrzą tylko w telefon, nie w oczy, życie prowadzą wyłącznie w sieci, mają problemy z nawiązywaniem kontaktów „w realu”. Tak ich widzą starsi, którzy pamiętają jeszcze świat bez internetu. Mają rację czy zwyczajnie nie rozumieją pokolenia „Z”?

Grupa studentów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UMCS przeprowadziła niedawno badania wśród 15 tysięcy tzw. millenialsów (pojęcie jest różnie definiowane, w tym przypadku chodziło o osoby urodzone w latach 1998-2000 czyli obecnie wchodzące w dorosłość). To pokolenie praktycznie nie znające świata bez internetu. - Ankietowani rozpoczęli przygodę z nim między 6 a 9 rokiem życia - mówi Beata Pietryczuk, liderka projektu, sama mająca dwadzieścia lat.

Nic więc dziwnego, że respondenci właśnie internet ważają za najważniejsze źródło informacji. Radio i telewizja odchodzą dla nich do lamusa. Jeśli oglądają filmy - to z sieci. Jeśli słuchają muzyki - to z sieci. Jeśli czytają prasę - to w sieci. Informacje czerpią też z mniej oficjalnych źródeł, takich jak np. blogi. Również w sieci szukają inspiracji co do tego, jak się ubrać, z pomocy internetu korzystają kiedy się uczą. A także kiedy zdają egzaminy - 72 proc. przyznało się, że ściągała używając telefonu. Są aktywnymi użytkownikami Facebooka, Tweetera, Snapchata, rzadziej Tweetera. Uważają, że emotikony pozwalają nieraz lepiej wyrazić emocje niż słowa. Połowa żałuje jakichś opublikowanych w internecie treści.

Dwudziestolatkowie doskonale zdają sobie sprawę z negatywnych stron internetu. A specjaliści nie mają wątpliwości, że taki sposób podejścia do technologii rodzi  problemy w relacjach interpersonalnych.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule.

Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz tutaj.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aleksandra Dunajska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Pro Media Sp. z o.o.