Lidl chce sprzedawać jaja tylko od „szczęśliwych” kur [infografika]

Czytaj dalej
Fot. Mariusz Kapala
Katarzyna Dworska

Lidl chce sprzedawać jaja tylko od „szczęśliwych” kur [infografika]

Katarzyna Dworska

Jest to efekt rozmów prowadzonych z koalicją organizacji broniących praw zwierząt. Tzw. trójki znikną z półek sieci do 2025 roku.

Jest to pierwszy duży dyskont, który zdecydował się na taki krok. Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego, które są oznaczone cyfrą 3, do sklepów na całym świecie. Nie znajdziemy ich także w wypiekach sieci.

Kury z takich ferm trzymane są przez całe życie w niewielkich klatkach. Trafiają tam już jako bardzo młode zwierzęta. Są stłoczone, często atakują siebie nawzajem, a około 10 procent z nich umiera przed upływem roku

- mówi Paweł Rawicki ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Decyzja Lidla jest wynikiem rozmów z międzynarodową koalicją Open Wing Alliance, którą w Polsce reprezentują właśnie Otwarte Klatki.

- Chów klatkowy spotyka się z coraz większą krytyką nie tylko ze strony organizacji prozwierzęcych, ale też konsumentów, którzy dokonując wyborów, kierują się również etyką - dodaje Rawicki. - Jest alternatywa dla jajek oznaczonych cyfrą 3, a jej wybór pozwala znacznie zmniejszyć cierpienie zwierząt.

Również sieć sklepów Aldi, restauracje Subway i McDonald’s oraz jedna z największych firm cateringowych Compass Group zapowiedziały, że nie będą już wspierały kurzych ferm.



Katarzyna Dworska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Pro Media Sp. z o.o.