Kościelne statystyki lekko drgnęły w górę, ale problemy zostały

Czytaj dalej
Fot. Krzysztof Ogiolda
Krzysztof Ogiolda

Kościelne statystyki lekko drgnęły w górę, ale problemy zostały

Krzysztof Ogiolda

Więcej Polaków uczestniczy w niedzielnych mszach – ogłosiły nie tylko katolickie portale. Statystycznie jest to prawda. Rok do roku liczba wiernych w kościołach wzrosła o 1,6 procent. Te liczby nie powinny przesłaniać faktu, że wciąż w niedzielę do kościoła przychodzi mniej niż 40 proc. społeczeństwa.

Dla jednych szklanka jest do połowy pełna. W 2017 roku – z niego pochodzą dane ogłoszone we wtorek przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego – po raz pierwszy od wielu lat zahamowana została tendencja powolnego, ale konsekwentnego spadku liczby uczestników niedzielnych Eucharystii. Uczestniczyło w nich 38,3 procent Polaków. Rok wcześniej, czyli w 2016, było ich 36,7 i wówczas zanotowano największy, czyli trzyprocentowy, licząc rok do roku, spadek.

Dla jednych szklanka jest do połowy pełna. W 2017 roku – z niego pochodzą dane ogłoszone we wtorek przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego – po raz pierwszy od wielu lat zahamowana została tendencja powolnego, ale konsekwentnego spadku liczby uczestników niedzielnych Eucharystii. Uczestniczyło w nich 38,3 procent Polaków. Rok wcześniej, czyli w 2016, było ich 36,7 i wówczas zanotowano największy, czyli trzyprocentowy, licząc rok do roku, spadek.

Pozostało jeszcze 95% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Krzysztof Ogiolda

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Pro Media Sp. z o.o.