Kłopoty z obwodnicą Malni i Choruli. Ale są i dobre wieści

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Mielnik
Sławomir Draguła

Kłopoty z obwodnicą Malni i Choruli. Ale są i dobre wieści

Sławomir Draguła

Po wakacjach pojedziemy dwiema nowymi obwodnicami - Czarnowąsów, które są już dzielnicą Opola oraz Nysy. Kłopoty są natomiast z rozstrzygnięciem przetargu na budowę objazdu Malni i Choruli.

Końca dobiega budowa obwodnicy Czarnowąsów, dziś już jednego z osiedli Opola.

- Praktycznie wykonanych jest 90 procent robót, wszystko idzie zgodnie z planem, nie przewidujemy opóźnień - mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Oddanie drogi do użytku przewidziane jest na przełom września i października.

- Skomplikowana jest sprawa związana z odbiorami, bo i budowa drogi była skomplikowana - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. - Powstało przecież kilka mostów i wiaduktów, a to nie są proste budowle.

Budowa obwodnicy Czarnowąsów to największa inwestycja w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Jej koszt to 124 mln zł. Trakt ma mieć długość 5,3 kilometra. Zaczyna się przy węźle drogowym przy ul. Sobieskiego na obwodnicy północnej Opola, a kończy przy stacji paliw Lotosu pomiędzy dzielnicami Borki i Czarnowąsy.

Po wakacjach pojedziemy też drugą częścią obwodnicy Nysy. Chodzi o ponaddziewięciokilometrowy odcinek trasy w ciągu drogi krajowej nr 41 od strony Prudnika (droga jednojezdniowa, a na odcinku 4 kilometrów z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1). Tutaj prace zakończą się w październiku.

Z kolei siedmiokilometrowy odcinek w ciągu drogi krajowej nr 46 od Górki Hanuszowskiej w kierunku Kłodzka został oddany kierowcom 5 czerwca.

Komplikuje się natomiast sprawa z budową obwodnicy Choruli i Malni w ciągu drogi wojewódzkiej nr 423.

- Zorganizowaliśmy już dwa przetargi, wybieraliśmy wykonawców, ale za każdym razem były odwołania, które Krajowa Izba Odwoławcza nakazywała uwzględniać - wyjaśnia Szymon Ogłaza. - Teraz będziemy ogłaszać trzeci przetarg, mam nadzieje, że już ostatni, bo ta droga jest na prawdę bardzo potrzebna.

Po pierwsze poprawi ona dojazd do cementowni Górażdże i wyprowadzi z wiosek ruch ciężarówek, dzięki niej będzie też dogodniejszy dojazd ze strefy przemysłowej na opolskim Metalchemie do autostrady A4 w Krapkowicach.

Obwodnica liczyć ma nieco ponad 6 kilometrów, a jej przebieg zaplanowano w zdecydowanej większości polami i łąkami. Droga będzie miała po jednym pasie ruchu w dwóch kierunkach. Powstaną na niej także trzy ronda. Budowa ma potrwać dwa lata. Co ciekawe trakt ma mieć nawierzchnie betonową. Całkowity koszt tej inwestycji, obliczonej na 3 lata, to 50 milionów złotych.

Obejście Malni i Choruli będzie łączyć się z tzw. obwodnicą Karłubca, którą wybudowała już gmina Gogolin. Jej długość wynosi niespełna kilometr i biegnie śladem dawnej linii kolejowej. Stanowi ona bezpośredni dojazd do terenów inwestycyjnych Gogolina.

Sławomir Draguła

Dziennikarzem jestem od 1997 roku. W nto zajmuję się przede wszystkim tematami policyjnymi i prokuratorskimi. Piszę też o drogach i wszystkim tym, co porusza się na kołach, m.in. samochodach i pociągach. Odpowiadam również za powiaty opolski i głubczycki.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Pro Media Sp. z o.o.