Jak w opolskich sklepach oszukuje się klientów. Raport Inspekcji Handlowej

Czytaj dalej
Fot. pixabay.com
Tomasz Kapica

Jak w opolskich sklepach oszukuje się klientów. Raport Inspekcji Handlowej

Tomasz Kapica

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zlecił inspekcji handlowej kontrolę w sklepach spożywczych. Skupiono się na placówkach z tradycyjną obsługą, czyli takich, gdzie sprzedawca podaje towar zza lady.

Sprawdzano przede wszystkim, jak informują o cenach i czy nie oszukują klientów na wadze, albo nie dopisują czegoś do rachunku. Inspektorzy kontrolowali m.in. te sklepy, na które wcześniej były skargi.

W sumie w całej Polsce skontrolowano 165 punktów handlowych, w tym 9 na Opolszczyźnie.

- Różnego rodzaju nieprawidłowości wykryliśmy w 78 procentach skontrolowanych placówek - informuje Justyna Kurowska z departamentu inspekcji handlowej UOKiK.

  • Sklepy z tradycyjną obsługą mają największy problem z podawaniem informacji o cenach.
  • Co ciekawe, wszyscy handlowcy dostali wcześniej informację o kontroli.
Pozostało jeszcze 81% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Tomasz Kapica

Staram się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego. Zajmują się sprawami, które są istotne dla mieszkańców, a także regionalną i ogólnopolską polityką. Patrzę władzy na ręce. Jeśli jest coś, o czym powinienem widzieć, to dzwoń lub pisz.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nto.pl

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Pro Media Sp. z o.o.