Biurowiec dla ratusza. Na razie tylko na papierze

Czytaj dalej
Fot. Anna Kurkiewicz
Artur Jurkowski

Biurowiec dla ratusza. Na razie tylko na papierze

Artur Jurkowski

Nowa siedziba dla urzędników ma stanąć przy ul. Leszczyńskiego. Ale ratusz zastrzega, że nie ruszy z budową przed 2020 rokiem.

- Druga część urzędu będzie zlokalizowana przy ul. Leszczyńskiego - zapowiedział radnym jeszcze w maju Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Nie dziwi zatem, że ratusz wykonał krok w tym kierunku. Właśnie uzyskał decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego przy ul. Leszczyńskiego 20. To niezbędny dokument w procesie zbierania pozwoleń. Niezbędny… ale ratusz na razie nie zamierza z niego korzystać.

Dlaczego? - Przed 2020 rokiem nie ma mowy o rozpoczęciu prac - stwierdziła Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Powód? Brak pieniędzy. - Ta inwestycja nie jest wpisana ani do budżetu, ani wieloletniej prognozy finansowej. Naszymi inwestycyjnymi priorytetami są placówki oświatowe, czyli żłobek przy ul. Koncertowej i szkoły: przy Berylowej oraz Majerankowej - podkreśla Krzyżanowska.

W przypadku biurowca mówimy o rodzaju „mapy drogowej” określającej nasze cele

- dodał prezydent Żuk.

Biurowiec dla ratusza. Na razie tylko na papierze
Anna Kurkiewicz Leszczyńskiego 20. Nowy biurowiec dla miejskich urzędników może mieć ok. 4 tys. mkw.

Ratusz od dawna mówi, że potrzebuje biurowca dla urzędników. W kadencji Adama Wasilewskiego (2006-2010) planował jego budowę u zbiegu Północnej i Kompozytorów Polskich. Koszt prac był szacowany na ok. 100 mln zł. Ratusz zrezygnował z tego pomysłu (działka została sprzedana i stanął na niej hotel).

Później - w 2014 r. - był pomysł na wynajęcie 14 tys. mkw. powierzchni, w biurowcu budowanym przez dewelopera przy ul. Wieniawskiej.

Aktualnie obowiązujący wariant zakłada inwestycję przy Leszczyńskiego.

- Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego była nam potrzebna do celów analitycznych. Pozwoliła określić np., jaką wielkość może mieć biurowiec - wyjaśnia Krzyżanowska.

Budynek przy Leszczyńskiego 20 może mieć 4 tys. mkw. Ratusz ma dwie drogi realizacji inwestycji: zburzyć istniejący biurowiec i postawić w jego miejsce nowy lub remontować obecną siedzibę urzędników. Którą wybierze? Nie wiadomo.

- Budowa od podstaw jest zawsze tańsza niż modernizacja - ocenia Krzyżanowska. Ratusz nie ma wyliczeń, ile pieniędzy mogłaby pochłonąć budowa.

Urzędnicy wynajmują obecnie biura w 15 miejscach Lublina. Łącznie chodzi o 6,4 tys. mkw. Rocznie kosztuje to podatników ponad 3 mln zł (miesięcznie 251 tys. zł).

Artur Jurkowski

Zajmuje się samorządem, głównie funkcjonowaniem lubelskiego ratusza oraz Rady Miasta Lublin. Ponadto inwestycjami m.in. drogowymi.

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.