73 lata Głosu: Nowoczesna technologia, stare zasady

Czytaj dalej
Fot. Waldemar Wylegalski
Norbert Kowalski

73 lata Głosu: Nowoczesna technologia, stare zasady

Norbert Kowalski

Współczesne dziennikarstwo to nie tylko pisanie tekstów do gazety. To również, a może nawet przede wszystkim, podążanie za nowoczesnością. A tej w redakcji „Głosu Wielkopolskiego” nie brakuje. Najnowszy sprzęt do nagrywania filmów, portale społecznościowe czy specjalny serwis informacyjny to jedynie niektóre z innowacji, które stale wprowadzamy.

Jedną z najistotniejszych zmian, które w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zaszły w redakcji „Głosu” była budowa profesjonalnego studia telewizyjnego. Obecnie jest ono niejednokrotnie wykorzystywane do nagrywania rozmów z wieloma gośćmi, co otwiera przed nami nowe możliwości, aby dostarczać czytelnikom jak najwięcej wartościowych materiałów.

– To bardzo nowoczesne studio, które w całości zaspokaja nasze potrzeby. W tym aspekcie zdecydowanie podążamy za trendami i wciąż się rozwijamy – mówi Piotr Łuczak, kierownik działu video w „Głosie Wielkopolskim”.

Do dyspozycji dziennikarzy oraz działu video jest pięć nowoczesnych kamer, w tym także jedna, która umożliwia nagrywanie w technologii 360 stopni. – Dzięki temu po nagraniu możemy obejrzeć obraz z każdej perspektywy. Ponadto taka kamera może być sterowana nawet telefonem – wyjaśnia Piotr Łuczak.

Ponadto do nagrywania niejednokrotnie wykorzystywany jest również dron oraz tzw. slider, czyli specjalny statyw, dzięki któremu ruch kamery jest tak płynny, że nie widać żadnych drgań obrazu. – Niedawno zamówiliśmy również aparat, na którym również będzie można nagrywać filmy. Oczywiście obraz na nim będzie się różnił od tego, który jest po nagraniu kamerą, lecz chodzi o to, byśmy mieli większą różnorodność – tłumaczy Piotr Łuczak.

W studiu nie brakuje również tzw. greenboxu, czyli specjalnej technologii umożliwiającej „podłożenie” na nagraniu odpowiedniego tła. Jak to w praktyce działa? Tak, że dziennikarz ze swoim rozmówcą może przebywać w studiu, lecz na nagraniu, w tle można „podłożyć” jakikolwiek obraz jak np. panorama Poznania.

Jednak to nie oznacza, że dziennikarze mogą korzystać z technologii video jedynie w studiu. – Możemy zabrać ze sobą mixer, greenbox oraz kamery i realizować nagrania także poza studiem. To daje nam wiele możliwości – nie ma wątpliwości Piotr Łuczak.

Nowoczesność nie ogranicza się jedynie do studia video. To także rozwój naszej strony internetowej oraz portali społecznościowych. „Głos Wielkopolski” jest obecny na najważniejszych portalach społecznościowych takich jak facebook, twitter oraz instagram. Aktywni w nich są również nasi dziennikarze, których można obserwować np. na twitterze. Tam też niejednokrotnie zamieszczają informacje, które następnie szerzej opisują na stronie internetowej gloswielkopolski.pl. Innowacją, którą wprowadziliśmy kilka miesięcy temu, jest także specjalny serwis „Plus Głos Wielkopolski”, w którym można znaleźć teksty bez reklam.

Nowoczesne technologie to także szansa na szybszą i sprawniejszą pracę dziennikarzy. Obecnie dziennikarze nie muszą już pisać tekstu jedynie na komputerze w redakcji, ale mogą przesłać materiał praktycznie z każdego miejsca, w którym uzyskają dostęp do internetu. I to nie tylko za pomocą komputera, lecz nawet telefonu komórkowego. Tak samo mogą być przesyłane zdjęcia naszych fotoreporterów, co umożliwia nam szybką publikację materiałów na naszej stronie internetowej.

Jednak u podstaw tego wszystkiego nadal stoi jakościowe i rzetelne dziennikarstwo. Nowoczesne technologie byłyby niczym bez wartościowych treści, których chcemy dostarczać naszym czytelnikom każdego dnia. Wszyscy nasi dziennikarze z działu miejskiego, kultury, sportowego, internetowego, video oraz fotoreporterzy zdają sobie sprawę, że podstawą nadal jest rzetelny materiał. A nowoczesna technologia jest dodatkiem do niego.

Norbert Kowalski

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.